Wilt u deze Externe Website bezoeken en Amgen.nl verlaten?

U verlaat nu de website van Amgen Nederland. Amgen Nederland draagt geen verantwoordelijkheid voor, en oefent geen controle uit, over de organisaties, meningen or juistheid van de informatie van deze server of website.

Kerstactie Amgen verrast 619 Zonnebloem deelnemers in Breda

Breda, 17 december 2021 – Medewerkers van biotechnologisch bedrijf Amgen steunen De Zonnebloem dit jaar met een speciale Kerstactie. Een groot aantal medewerkers heeft hun eigen kerstpakket gedoneerd aan De Zonnebloem en daarnaast zijn er kerstpakketten samengesteld met onder andere lekkernijen van banketbakkerij Van der Kleij. Vanwege de coronamaatregelen, kon het jaarlijkse kerstdiner met Zonnebloem deelnemers, helaas niet plaatsvinden.

Nationale Vereniging De Zonnebloem verrijkt het leven van mensen met een lichamelijke beperking mede dankzij de inzet van een grote groep vrijwilligers, die sociale en recreatieve activiteiten mogelijk maken. In de kerstperiode is een beetje extra aandacht belangrijk voor deze groep mensen, zodat ook zij volop van de feestdagen kunnen genieten.

Vrijwilliger van De Zonnebloem in de regio Breda, René van der Velden legt uit: “Juist onze doelgroep is beperkt in haar bewegingsvrijheid en door corona is het risico op sociaal isolement groot. In deze bijzondere tijden hebben mensen een beetje extra aandacht verdiend. We stellen de actie van Amgen daarom ook zeer op prijs.”

van links naar rechts: Janneke Dekker, Jenny Cleven, René van der Velden (De Zonnebloem), Charles van Haaster, José Roseboom (rest allen Amgen)

van links naar rechts: Sara McCabe – General Manager Amgen Nederland, René van der Velden – vrijwilliger De Zonnebloem – Charles van Haaster – Medical Sr. Manager

Het is alweer het vierde jaar op rij dat Amgen in Breda een kerstactie organiseert. Sara McCabe, General Manager van Amgen Nederland: “Het is voor mensen met een lichamelijke beperking niet vanzelfsprekend om erop uit te gaan en door de coronacrisis vielen veel reguliere Zonnebloemuitjes weg. Wij hoopten hen weer een kerstdiner aan te kunnen bieden, maar net als vorig jaar kan dat niet doorgaan. Deze gevulde kersttas is hopelijk een goed alternatief, dat de deelnemers van De Zonnebloem in Breda vast en zeker zullen waarderen. Elk jaar wordt er binnen Amgen met veel enthousiasme gereageerd op deze Kerstactie, mijn collega’s en ik vinden het erg belangrijk dat hier voor aandacht voor is, juist nu."

Over de Zonnebloem
We zetten alles op alles om mensen met een lichamelijke beperking een onvergetelijke tijd te bezorgen. Zodat ook zij volop van het leven kunnen genieten. Daarom denken we altijd in oplossingen. En daar staan onze tienduizenden vrijwilligers ook voor. Onze donateurs maken het Zonnebloemwerk mogelijk. Kijk voor meer informatie en donaties op www.zonnebloem.nl

Goede Doelen van Amgen
Amgen draagt bij aan een betere samenleving. Onze inspanningen reiken verder dan onze innovatieve biotech geneesmiddelen. Wij stimuleren ook medewerkers om zich in te zetten voor Goede Doelen.

Onze focus ligt vooral op mensen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken, van jong tot oud. Hiervan zijn de Kerstactie met De Zonnebloem als ook de jaarlijkse speelgoedinzamelingsactie en de actie voor Matchis mooie voorbeelden.

Kijk voor meer informatie: https://www.amgen.nl/maatschappij/goededoelen/

Amgen in Nederland
In haar missie om patiënten te helpen, kijkt Amgen verder dan alleen het leveren van geneesmiddelen en preventieve therapieën. Wij werken samen met onze partners, adviseren en leveren diensten die bijdragen aan een beter en efficiënter zorgsysteem met meer waarde voor de patiënt. Amgen BV is sinds 1997 gevestigd in Breda en is gehuisvest in hetzelfde complex als Amgen Europe BV, het logistieke centrum voor Europa en vele andere landen. Kijk voor meer informatie op www.amgen.nl