Wilt u deze Externe Website bezoeken en Amgen.nl verlaten?

U verlaat nu de website van Amgen Nederland. Amgen Nederland draagt geen verantwoordelijkheid voor, en oefent geen controle uit, over de organisaties, meningen or juistheid van de informatie van deze server of website.

Amgen in de top drie beste werkgevers van Nederland

Breda, 8 juni 2021 – Vandaag maakt Amgen Nederland BV bekend dat ze de 3e plaats op de lijst van Best Workplaces 2021 in Nederland heeft behaald in de categorie multinationals. Deze lijst is samengesteld op basis van onderzoek van Great Place to Work®. Het thema van dit jaar, The Forerunners, laat zien dat werkgevers ook in deze tijd van COVID-19 hun mensen op nummer 1 blijven zetten. Tijdens de virtuele uitreiking nam Serge Loijens, HR lead van Amgen Nederland BV, de award in ontvangst.

Serge Loijens licht toe: “We zijn ongelooflijk trots deze award wederom te mogen ontvangen. Wij vinden het heel belangrijk om alle mensen in onze organisatie een plek te bieden waar zij zich gewaardeerd voelen en zich optimaal kunnen ontplooien en ontwikkelen. Ook tijdens de pandemie hebben we er met elkaar voor gezorgd dat iedereen zich verbonden, gehoord en gesteund bleef voelen. Deelname aan Great Place to Work was één van de manieren waarop we hebben geluisterd of de verbondenheid er nog steeds was. We waren blij om in de resultaten terug te zien dat onze medewerkers dit beamen en dat zij Amgen, ondanks de fysieke afstand, nog steeds een Great Place to Work vinden.

Great Place to Work Nederland onderzoekt elk jaar de mate van vertrouwen, trots en plezier binnen organisaties. Dit gebeurt op basis van een vragenlijst van 60 stellingen onder medewerkers en de evaluatie van het werkgeversbeleid. René Brouwers, directeur Great Place to Work Nederland, zegt hierover: “Mijn hart gaat uit naar alle mensen en organisaties die als gevolg van Covid zo enorm geraakt zijn. De andere kant is dat vanuit het oogpunt van goed werkgeverschap, 2020 juist ook zo ontzettend veel moois heeft gebracht. De Best Workplaces laten zien dat ook in tijden van een crisis het centraal stellen van je mensen rendeert. Deze waardering krijgen zij van hun eigen medewerkers en laten zij zien in de manier waarop zij hun werkgeverschap inkleuren.”

Over Great Place to Work
Al 35 jaar helpt Great Place to Work (GPTW) organisaties met het vergroten van vertrouwen op de werkvloer: het meest fundamentele element van een succesvolle organisatie. Het onderzoek van GPTW geeft inzicht in de beleving van medewerkers, de manier van samenwerken en het leiderschap binnen een organisatie. GPTW biedt op basis hiervan verbeterpunten voor een sterke(re) organisatiecultuur en begeleidt in de opvolging van de onderzoeksresultaten. De internationale organisatie werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 60 landen op alle continenten. Jaarlijks doen wereldwijd 7.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die gezamenlijk circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het onderzoek het grootste in zijn soort.

Kijk op www.greatplacetowork.nl voor meer informatie over het onderzoek.

Over Amgen
Amgen richt zich op het ontdekken, ontwikkelen, produceren en leveren van innovatieve humane geneesmiddelen voor patiënten die lijden aan ernstige ziekten. Deze aanpak begint bij de inzet van biotechnologie, zoals geavanceerde humane genetica, voor het ontrafelen van de complexiteit van ziekten en het doorgronden van de menselijke biologie. Door baanbrekend onderzoek en betrouwbare productie en levering van complexe, vernieuwende geneesmiddelen helpt Amgen wereldwijd miljoenen patiënten. Amgen is sinds 1980 uitgegroeid tot 's werelds grootste onafhankelijke biotechnologisch bedrijf.

Amgen in Nederland
In haar missie om patiënten te helpen, kijkt Amgen verder dan alleen het leveren van geneesmiddelen en preventieve therapieën. Wij werken samen met onze partners, adviseren en leveren diensten die bijdragen aan een beter en efficiënter zorgsysteem met meer waarde voor de patiënt. Amgen BV is sinds 1997 gevestigd in Breda en is gehuisvest in hetzelfde complex als Amgen Europe BV, het logistieke centrum voor Europa en vele andere landen. Kijk voor meer informatie op www.amgen.nl.