Wilt u deze Externe Website bezoeken en Amgen.nl verlaten?

U verlaat nu de website van Amgen Nederland. Amgen Nederland draagt geen verantwoordelijkheid voor, en oefent geen controle uit, over de organisaties, meningen or juistheid van de informatie van deze server of website.

AMGEN BREDA BREIDT UIT MET DUURZAAM ENTREEGEBOUW

Breda, 5 Juli 2019: Amgen Europe BV – dochter van het Amerikaanse biotechnologiebedrijf Amgen heeft een nieuw multifunctioneel entreegebouw geopend. Het gebouw staat aan de rand van het Amgen complex op bedrijventerrein Minervum in Breda. Het entreegebouw huisvest het team dat bezoekers en leveranciers ontvangt die Amgen bezoeken.

Veilige werkomgeving
De afgelopen jaren is Amgen wereldwijd fors gegroeid, Breda is daarin niet achtergebleven. Paul Gibbons, Director Security binnen Amgen zegt hierover: “Het nieuwe pand zorgt dat we beter in staat zijn om de beveiligheid van onze medewerkers en producten te garanderen. Dit is in lijn met de toegenomen wet- en regelgeving in onze industrie.

Duurzaamheid als belangrijk component
Het gebouw geeft Amgen een nieuw gezicht aan de zuidzijde van het bestaande Amgen complex. “Met de start van het project is kritisch gekeken hoe wij een energieneutraal gebouw konden neerzetten. Aansluitend bij onze duurzaamheidsvisie zonder dat het de functionaliteit van het gebouw aantast.” zegt Jan Bouman, Amgen’s Executive Director Site Operations. Hij vervolgt: “Er liggen 86 zonnepanelen op het dak die niet zichtbaar zijn vanaf de weg. Zij zorgen dat het gehele gebouw energieneutraal is. De energiemeter is een duidelijk bewijs dat de panelen op dit moment al meer energie leveren dan er gebruikt wordt. We zijn zeer tevreden met het eindresultaat, zowel esthetisch gezien als met het duurzame karakter van het pand.”

Amgen heeft voor het pand het hoogst haalbare energielabel, A++++ gekregen. Het label toont aan dat Amgen er volledig in is geslaagd om duurzaamheid en functionaliteit te combineren.

Slim gebruik van energie
Er is bij de bouw rekening gehouden met duurzaamheid, functionaliteit en de uitstraling van het gebouw. Het entreegebouw zit vol technologisch vernuft. Het ledverlichtingsplan en het ventilatieplan zijn zo gestuurd dat er ‘gekeken’ wordt hoeveel personen op enig moment gebruik maken van het pand en past daar licht en ventilatie op aan. Paul Bergwerff, Amgen Project Lead heeft het project van begin tot eind gecoördineerd. “Over het algemeen is de technologie en functionaliteit verhouding in gelijksoortige gebouwen 50/50. In dit gebouw zien we verhouding van 70/30, waarbij 70% het technologiecomponent aangeeft.”

Uiteindelijk wil Amgen dat een bezoeker zich welkom voelt. De esthetische vorm draagt hieraan bij en zorgt dat het gehele pand een uitnodigende uitstraling heeft.