Amgen officieel erkend als mantelzorgvriendelijk bedrijf

Breda, 8 oktober 2018 - Vandaag ontvingen Marika Murto, General Manager van Amgen Nederland en Serge Loijens, Human Resources Lead uit handen van Jan Anne van Dijk, manager Werk & Mantelzorg bij Mezzo, de erkenning “Wij werken mantelzorgvriendelijk”. Amgen is trots op deze erkenning, die aansluit bij haar missie: patiënten helpen. Voor de werkende mantelzorger is het belangrijk dat er aandacht en ondersteuning is vanuit de werkomgeving. Dit draagt bij aan een gezonde werk-privé balans van de mantelzorger en is cruciaal voor het welzijn van de werknemer en ook voor succes op de werkvloer.

De tijd dat werk en zorg gescheiden werelden waren is voorbij. Eén op de vijf werknemers in Nederland combineert een baan met de zorg voor een chronisch zieke partner, een kind met handicap of een hulpbehoevende ouder. Wettelijke verlofregelingen bieden niet altijd de juiste oplossing en dat vraagt om maatwerk. Jeroen van Kuijck, Senior Associate Commercial Analysis bij Amgen heeft zelf ondervonden hoe belangrijk dit is: “Toen mijn vriendin in verband met haar zwangerschap, plots gedwongen bedrust moest houden, heb ik de ruimte gekregen om thuis van alles te regelen en haar bij te staan, gelukkig was er alle begrip voor op mijn werk en hebben we goede afspraken kunnen maken.”

Deze erkenning past in het beleid van Amgen, dat tevens gecertificeerd is als een ‘Great Place to Work’. Serge Loijens: “Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers een goede balans tussen werk en privé hebben. Omdat mantelzorg deze kan verstoren ondersteunen wij hen met richtlijnen en programma’s om mantelzorg bespreekbaar te maken en oplossingen te vinden. Dit is zeker nodig gezien de verwachting dat wij de komende jaren steeds meer onze baan zullen moeten combineren met mantelzorg.”

Over Amgen
Amgen richt zich op het ontdekken, ontwikkelen, produceren en leveren van innovatieve humane geneesmiddelen voor patiënten die lijden aan ernstige ziekten. Deze aanpak begint bij de inzet van biotechnologie, zoals geavanceerde humane genetica, voor het ontrafelen van de complexiteiten van ziekten en het doorgronden van de menselijke biologie. Met een focus op gebieden met een grote medische behoefte maakt Amgen gebruik van haar biotechnologische productie-expertise om te streven naar oplossingen die de gezondheidsresultaten en het leven van mensen verbeteren. Als pionier in biotechnologie sinds 1980 is Amgen uitgegroeid tot 's werelds grootste onafhankelijke biotechnologisch bedrijf en heeft wereldwijd miljoenen patiënten bereikt en ontwikkelt zij baanbrekende geneesmiddelen. Voor meer informatie, kijk op www.amgen.nl

Amgen Nederland B.V. - José Roseboom, tel: 06 15 47 15 88. jose.roseboom@amgen.com