Wilt u deze Externe Website bezoeken en Amgen.nl verlaten?

U verlaat nu de website van Amgen Nederland. Amgen Nederland draagt geen verantwoordelijkheid voor, en oefent geen controle uit, over de organisaties, meningen or juistheid van de informatie van deze server of website.

Amgen BV behoort tot de beste werkgevers 2018

Breda, 28 maart 2018 – Amgen behoort opnieuw tot de beste werkgevers, in de categorie multinationals, van Nederland. Het biotechnologisch bedrijf dat geneesmiddelen produceert, scoorde nummer zes op de lijst van Best Workplaces 2018. Marika Murto, sinds vorig jaar General Manager van Amgen B.V., nam gisteren in Amsterdam de award in ontvangst van directeur René Brouwers, directeur van Great Place to Work® Nederland, tijdens een feestelijke bijeenkomst.

Marika Murto is erg trots op de zesde plaats in deze lijst. Ze benadrukte dat met name de inspanningen en focus op talentontwikkeling van de medewerkers heeft geresulteerd in deze hoge ranking. “Voor ons is de betrokkenheid van onze medewerkers één van de essentiële factoren voor het toekomstige en economische succes van ons bedrijf”, aldus Murto. “Wij zijn dan ook zeer verheugd dat onze medewerkers zich herkennen in dit beeld en onze organisatie erkennen als een Great Place to Work®.”

De lijst is samengesteld op basis van empirisch onderzoek van Great Place to Work® Nederland. Op basis van de antwoorden van medewerkers op een vragenlijst van 58 stellingen en de evaluatie van het werkgeversbeleid wordt de lijst van Best Workplaces van Nederland bepaald. Jaarlijks worden de hoogst scorende organisaties onderscheiden als Best Workplaces van Nederland. Afgelopen dinsdag werd de lijst van 2018 bekend gemaakt.

René Brouwers: "De organisaties die op de lijst van Best Workplaces staan, hebben werkomgevingen ontwikkeld waar vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Tevens vervullen zij een voorbeeldfunctie ten aanzien van andere organisaties. Niet iedere organisatie behaalt de lijst in verband met strikte criteria. Het is een resultaat om trots op te zijn!”

“Trots zijn we zeker”, bevestigde Marika Murto, General Manager van Amgen B.V. “Bij Amgen willen we de 'best place for talent' zijn. Gecertificeerd worden als een Great Place to Work® zal hier zeker aan bijdragen en de resultaten van de medewerkersenquête geven ons extra inzichten om een nog sterkere organisatie en cultuur te ontwikkelen.’’

Foto: Uitreiking award aan Amgen BV team met Marika Murto

Over Great Place to Work®
Al meer dan 30 jaar helpt Great Place to Work® wereldwijd organisaties bij het worden en blijven van een Great Workplace. Great Place to Work® doet dit door begeleiding in de ontwikkeling van een organisatiecultuur waarin vertrouwen, trots en plezier centraal staan. Overal werkt GPTW met dezelfde onderzoeksmethode die begin jaren tachtig is ontwikkeld door de journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz. GPTW werkt met bedrijven, non-profitorganisaties en overheidsinstanties in 52 landen op alle continenten. Jaarlijks doen wereldwijd 6.000 organisaties mee aan dit onderzoek, die circa 12 miljoen medewerkers representeren. Daarmee is het onderzoek het grootste in zijn soort. Kijk op www.greatplacetowork.nl voor informatie over het onderzoek en https://www.bestworkplaces.nl/ voor alle organisaties op de lijst.